Tento projekt sa realizuje vďaka finančnej podpore z Európskeho sociálneho fondu v rámci Operačného programu Ľudské zdroje prostredníctvom výzvy "Podpora zlepšovania študijných výsledkov a kompetencií žiakov" - OPLZ-PO1/2019/DOP/1.1.1-01., vyhlásenej Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR.
www.esf.gov.sk www.minedu.gov.sk.
Hlavných cieľom projektu ESUe bolo stimulovať oslabené čiastkové kognitívne funkcie predovšetkým u žiakov so ŠVVP, so zámerom na žiakov s vývinovými poruchami učenia (VPU) a poruchami aktivity a pozornosti (ADHD/ADD), ktoré boli jedným z hlavných prediktorov školskej úspešnosti žiaka.
Plánovanáhodnota | Dosiahnutáhodnota | ||
Počet detí zapojených do aktivít zameraných na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti | 50 | 52 | O intervenčné činnosti bol vysoký záujem, o čom svedčia aj uvedené hodnoty. Účasť detí bola vysoká aj napriek nepriaznivým podmienkam počas trvania projektu pre prezenčnú formu (Covidové obdobie), čo svedčí o kvalitách a prínose daných činností pre zapojené deti. |
Počet detí, ktoré absolvovali aktivity na zlepšenie zručností a zvýšenie gramotnosti | 45 | 47 |
Učiteľ žiakov s VPU a ADHD/ADD je ich sprievodcom v edukačnom procese, a preto je nevyhnutné aby poznal, chápal a hlavne v praxi uplatňoval dopad úrovne špecifických funkcií na daných žiakov v edukácii, čo bolo ďalším cieľom projektu.
V neposlednom rade sa projekt ESUe zameriaval na vytvorenie e-learningových odborných seminárov v problematike, čo považujeme za prínosné z dôvodu oslovenia väčšej skupiny pedagogických a odborných zamestnancov a tým zlepšenie efektívnej stimulácie kompetencií žiaka a vytvorenie inkluzívneho prostredia vzájomnej akceptácie a spolupráce.
Plánovanáhodnota | Dosiahnutáhodnota | ||
Počet pedagogických a odborných zamestnancov zapojených do aktivít na zvýšenie profesijných kompetencií | 250 t.j. 200 prezenčne, 50 e-learning | 325 t.j. 272 prezenčne 53 e-learning | Učitelia a zamestnanci oslovených škôl prejavovali veľký záujem o prezenčnú formu seminára, preto priemerná obsadenosť seminárov (počet 16 účastníkov) bola vyššia ako plánovaná (počet 12 účastníkov) na jedno stretnutie. Predpokladali sme, že prezenčnú formu seminára absolvuje 90 % účastníkov, avšak v závere sme túto hodnotu prekročili takmer na 100 % ( iba 1 účastník aktivitu neabsolvoval celú). E-learning sa v praxi osvedčil, ako doplnkový materiál. Účastníkov odrádzala potreba elektronického vypĺňania osobných údajov, čo sme v individuálnych prípadoch vysvetlili. Avšak aj napriek tomu sme predpokladali, že 70 % účastníkov absolvuje celé vzdelávanie, avšak aj táto úroveň bola prekročená na 92,3% účastníkov úspešne ukončili e-learningové vzdelávanie. |
Počet pedagogických a odborných zamestnancov, ktorí si prostredníctvom aktivít zvýšili profesijné kompetencie | 225 | 321 |
Samotné e-learningové vzdelávanie je stále aktívne na našej web stránke, čo v aktuálne využívame aj ako cielené vzdelávanie pre rodičov a učiteľov našich detí, ktorým je aj naďalej poskytovaná intervenčná činnosť (aktivity zamerané na zlepšenie zručností detí) začatá práve možnosťou, ktorú nám poskytol riešený projekt, čím sme naplnili dlhodobú udržateľnosť riešeného projektu.