Efektívna stimulácia úspešnosti žiaka v edukačnom procese
Základným cieľom efektívneho inkluzívneho prístupu je eliminácia segregácie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) z intaktnej populácie, s cieľom vytvorenia rovnakých príležitostí a možností k vzdelávaniu vrátane ich ďalšej efektívnej prípravy na život v spoločnosti. Vzhľadom k tomu, že počet žiakov so ŠVVP narastá, je nevyhnutné zaoberať sa otázkami, ako efektívne stimulovať ich potenciál v edukácii, vrátane hľadania možností ako eliminovať ich zdravotné znevýhodnenie.
Hlavných cieľom projektu ESUe je stimulovať oslabené čiastkové kognitívne funkcie predovšetkým u žiakov so ŠVVP, so zámerom na žiakov s vývinovými poruchami učenia (VPU) a poruchami aktivity a pozornosti (ADHD/ADD), ktoré sú jedným z hlavných prediktorov školskej úspešnosti žiaka.
Učiteľ žiakov s VPU a ADHD/ADD je ich sprievodcom v edukačnom procese, je nevyhnutné aby poznal, chápal a hlavne v praxi uplatňoval dopad úrovne špecifických funkcií na daných žiakov v edukácii, čo sa stáva ďalším cieľom projektu.
V neposlednom rade sa projekt ESUe zameriava na vytvorenie e-learningových odborných seminárov v problematike, čo považujeme za prínosné z dôvodu oslovenia väčšej skupiny pedagogických a odborných zamestnancov a tým zlepšenie efektívnej stimulácie kompetencií žiaka a vytvorenie inkluzívneho prostredia vzájomnej akceptácie a spolupráce.