Pre rodičov

  1. Domov
  2. SCPP BambiCentrum
  3. Pre rodičov

Komplexná diagnostika klienta

Psychologická diagnostika sa zameriava na:

  • úroveň intelektových schopností,
  • úroveň jednotlivých psychických funkcií,
  • osobnosť a emocionalitu, reakcie na záťažové situácie a konflikty, individuálnu schopnosti zvládať náročné situácie, ako aj aktuálne špecifické zmeny v prežívaní a správaní klienta.

Logopedická diagnostika sa zameriava na:

  • zhodnotenie vývinu reči a komunikačných schopností u detí v ranom veku,
  • vyšetrenie jazykových schopností u detí predškolského veku (výslovnosť, naratíva, jazykový cit, fonematické uvedomovanie, sluchová pamäť, slovná zásoba, porozumenie reči a iné),
  • vyšetrenie a terapia plynulosti reči.

Špeciálno-pedagogická diagnostika sa zameriava na:

  • úroveň čiastkových kognitívnych/ špecifických funkcií,
  • úroveň školských zručností zodpovedajúcich danému veku klienta,
  • aktuálne špecifické prejavy v prežívaní a správaní klienta.

Pri prvej návšteve je potrebné zobrať so sebou:

  • kópiu odborných vyšetrení od narodenia klienta;
  • korekčné pomôcky, ktoré klient potrebuje pri práci (napr. okuliare, lupa,…).

Postup vyšetrenia:

  • vyšetrenie začína v dohodnutom čase, zväčša v ranných hodinách v doobedňajšom čase (je dôležité, aby ste nemeškali);
  • klient prichádza v sprievode zákonného zástupcu;
  • zákonný zástupca vyplní potrebné dokumenty, ktoré sú súčasťou osobného spisu klienta (žiadosť o vyšetrenie v SCPP BambiCentrum, anamnestický dotazník),
  • prebieha postupne špeciálno-pedagogické a psychologické vyšetrenie (v trvaní 2 – 3 hodín), prostredníctvom štandardizovaných a neštandardizovaných diagnostických testov a rozhovoru s klientom;
  • po vyšetrení prebieha odborné poradenstvo pre rodiča, v rámci ktorého sa zhodnotia závery realizovaných diagnostík, ako aj následné odporúčania a navrhované postupy ďalších krokov v procese komplexnej diagnostike a následnej intervencie.

Zhodnotenie školskej spôsobilosti

Vyšetrenie školskej spôsobilosti

  • ideálny stav vývinu žiaka pri nástupe na základnú školu je vtedy, ak sú čiastkové kognitívne/ špecifické funkcie rovnomerne rozvinuté,
  • ak je vývin dieťaťa od narodenia oneskorený alebo nerovnomerný, spoje medzi analyzátormi sa vytvárajú ťažšie a špecifické funkcie mozgu tak dozrievajú nerovnomerne a celkovo podpriemerne,
  • prejavy tohto nerovnomerného vývinu pozorujeme už v ranom a predškolskom veku, a to v oblasti oneskorenej reči, grafomotorickej neobratnosti, sociability,
  • neskôr ako problémy v školských zručnostiach, ktoré vznikajú ako dôsledok rôznych variantov deficitov v špecifických funkciách u týchto žiakov, ktoré sa prejavujú v oblastiach vizuálnej percepcie (vizuálne členenie, vizuálna diferenciácia, vizuálna pamäť), v auditívnej percepcie (auditívne členenie, auditívna difereciácia, auditívna pamäť), priestorovej orientácie (hmatové vnímanie, telesná schéma, dvojdimenzionálna priestorová orientácia), v intermodálnych vzťahoch a v serialite,
  • práve tieto oslabenia sú následne jedným z predpokladov vzniku vývinových porúch u detí a žiakov, a to najmä vývinových porúch učenia a porúch aktivity a pozornosti.

Vyšetrenie školskej spôsobilosti sa zameriava na:

  • získanie informácie o aktuálnych schopnostiach a zručnostiach a predpokladoch dieťaťa, ktoré sú potrebné na optimálny štart v základnej škole a nadobúdanie školských zručností:
    • úroveň čiastkových kognitívnych/ špecifických funkcií,
    • úroveň predčitateľských zručností,
    • úroveň grafomotorických zručností,
    • úroveň matematických predstáv,
    • sociálne, emocionálne prejavy a psychomotorický vývin.
  • vyšetrenie začína v dohodnutom čase, zväčša v ranných hodinách v doobedňajšom čase (je dôležité, aby ste nemeškali);
  • klient prichádza v sprievode zákonného zástupcu;
  • zákonný zástupca vyplní potrebné dokumenty, ktoré sú súčasťou osobného spisu klienta (žiadosť o vyšetrenie v SCPP BambiCentrum, anamnestický dotazník),
  • prebieha postupne špeciálno-pedagogické a psychologické vyšetrenie (v trvaní 2 – 3 hodín), prostredníctvom štandardizovaných a neštandardizovaných diagnostických testov a rozhovoru s klientom;
  • po vyšetrení prebieha odborné poradenstvo pre rodiča, v rámci ktorého sa zhodnotia závery realizovaných diagnostík, ako aj následné odporúčania a navrhované postupy ďalších krokov v procese komplexnej diagnostike školskej spôsobilosti
  • v prípade zisteného nerovnomerného, resp. oneskoreného vývinu je klientovi navrhnutý proces následnej intervencie, prípadne pokračovanie v plnení povinnej školskej dochádzky v materskej škole (t.j. „odklad školskej dochádzky“).

Pri prvej návšteve je potrebné zobrať so sebou:

  • kópiu odborných vyšetrení od narodenia klienta;
  • korekčné pomôcky, ktoré klient potrebuje pri práci (napr. okuliare, lupa,…).

Pokračovanie plnenia povinného predprimárneho vzdelávania v materskej škole (v minulosti tzv. „odklad školskej dochádzky“)

Od 1.1.2021 je účinná nová legislatívna zmena zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Táto zmena upravuje postup pri podávaní žiadaní o pokračovanie plnenia povinného predprimárneho vzdelávania v MŠ.

Intervenčné a terapeutické činnosti

Cenník odborných činností

Odborná činnosť Trvanie Cena
Diagnostika JIAS 1,5 – 2 hod. 100 eur
Hudobný set /potrebné cca 4-7 sety/ - 45 eur
platba - Avare centrum
Sonorias JIAS music player Android/ Apple 10,99 eur/ 12.99 eur
Slúchadlá:
A KG k52, A KG k72, SONY MDR-2x110
- cca od 35 eur
klient si kupuje sám
Kontrolné stretnutie a diagnostika 1 -1,5 hod. 90 eur

KuPOZ - domáca práca pod vedením špeciálneho pedagóga – materiály – 45 eur, 2x mesačne online vedenie 20 eur

KuPREV - domáca práca pod vedením špeciálneho pedagóga – materiály – 31 eur, 2x mesačne online vedenie 20 eur